1-4 minut

Informatyczne narzędzia zmiany

Skuteczne zarządzanie zmianą wymaga odpowiednich rozwiązań informatycznych. Dowiedz się, jakich narzędzi użyły firmy, które mają za sobą trudny proces transformacji.

Każda firma, która wprowadza dużą zmianę, musi przy tej okazji usprawnić obieg informacji. Zwykle robi to albo poprzez wdrożenie nowych aplikacji lub rozwiązań do komunikacji, albo poprzez zmianę modelu obsługi IT.

Firma 2mgroup zbadała priorytety inwestycji IT wśród firm znajdujących się w procesie transformacji1:

  • 80% menedżerów wskazało systemy do zarządzania relacjami z klientami;
  • 75% − systemy do zarządzania produkcją;
  • 62% − systemy do zarządzania majątkiem.

Każde wskazane rozwiązanie ma swoje zalety, które mogą okazać się szczególnie przydatne w procesie transformacji firmy.

Poznaj podstawowe korzyści wynikające z wdrożenia rozwiązań informatycznych wspomagających transformację.


1. Zarządzanie relacjami z klientem

Walka z konkurencją na produkty i usługi z każdym dniem staje się ostrzejsza. Sukces rynkowy zależy coraz bardziej od kompleksowej i stojącej na wysokim poziomie obsługi klienta, który postrzega ją przez pryzmat doświadczenia w kontakcie z produktem i jego dostawcą.

Wdrożenie narzędzi umożliwiających zarządzanie informacjami o przyszłych, obecnych i potencjalnych klientach sprzyja lepszemu zrozumieniu ich potrzeb. Ułatwia komunikację pomiędzy pracownikami zaangażowanymi w ich obsługę. Służy także lepszemu przyswojeniu nowych zasad realizacji procesów, przemodelowanych w wyniku transformacji.

Przykładem takich działań jest wdrożenie systemu CRM w firmie Nowy Styl produkującej meble biurowe. W przedsiębiorstwie wdrożono podstawową funkcję obsługi sprzedaży powiązaną z internetowym portalem partnerskim. Integracja usług pozwoliła na podniesienie poziomu wiedzy o klientach, a także ułatwiła planowanie i ocenianie działań przedstawicieli handlowych. Umożliwiła także wprowadzenie w firmie nowych operacji analitycznych, służących ocenie efektywności procesów sprzedaży, zwłaszcza tych skomplikowanych, zakładających kompleksową obsługę przed transakcją i po niej2.

2. Zarządzanie produkcją

Dobrze zaprojektowany system informatyczny wspiera przedsiębiorstwo w szybszym i efektywniejszym planowaniu produktów i usług, a także w lepszym dopasowaniu ich do potrzeb klienta. Skuteczne zarządzanie produkcją jest fundamentem sukcesu rynkowego każdej organizacji wytwórczej. Przykładem tego typu zmian jest firma Projprzem, producent konstrukcji stalowych i systemów przeładunkowych. Dzięki wdrożeniu modułu do zarządzania produkcją z pakietu ERP przedsiębiorstwo jest w stanie w przejrzysty sposób kierować wyrobem od momentu zapytania ofertowego wprowadzanego do aplikacji, poprzez wstępne przygotowanie sprzedaży, etap zamówienia i realizację produkcji w spółce produkcyjnej, po wysyłkę i dostawę do klienta. Cały proces jest sprawnie i szybko realizowany. Zastosowanie podejścia projektowego w produkcji konstrukcji stalowych umożliwia planowanie i analizę całkowitych kosztów i przychodów związanych z realizacją każdego zamówienia3.

3. Zarządzanie majątkiem

Jednym z istotnych skutków wszelkich zmian transformacyjnych jest reorganizacja działów i związana z tym realokacja majątku trwałego. Zachowanie kontroli nad tymi procesami wymaga specjalizowanych narzędzi. Są one dostępne zarówno w modelu wdrożeniowym, jak i w hostingu aplikacji bądź w całkowitym outsourcingu. Systemy do zarządzania majątkiem na ogół wykorzystuje się w dość ograniczonym zakresie. Dlatego przekazanie nadzoru nad ich utrzymaniem może być dobrym sposobem na optymalizację pracy firmy podlegającej transformacji.

Wskazówka

Zarządzanie zmianą w organizacji to skomplikowany proces wymagający zarówno unikalnych kompetencji, jak i specjalistycznych systemów IT, które pomogą w efektywnym przeprowadzeniu i utrwaleniu skutków transformacji. Oba te czynniki są kluczowe dla ostatecznego efektu każdego procesu zmiany.



1. „Restrukturyzacyjna mapa Polski 2013” http://2mgroup.pl/wp-content/uploads/2014/06/restrukturyzacja_ok_druk_srodki_male.pdf)

2. „Microsoft Dynamics CRM wspiera obsługę klientów Grupy Nowy Styl” https://customers.microsoft.com/Pages/CustomerStory.aspx?recid=16572

3. „Projprzem usprawnia produkcję i sprzedaż, wdrażając IFS Applications” http://www.magazynit.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=8996:projprzem-usprawnia-produkcję-i-sprzedaż,-wdrażając-ifs-applications™-2&catid=44&Itemid=837

Unified Communications

Ten artykuł dotyczy produktu

Unified Communications

Przejdź do produktu

Data publikacji: 15.06.2016

Chcesz dostawać informacje o nowych wpisach?

Chcesz dostawać informacje o nowych wpisach?

Zostaw swój adres e-mail