Outsourcing ICT: słowacki bank ogranicza koszty bez uszczerbku na jakości
Dostawcy usług finansowych odczuwają ciągłą presję na podnoszenie efektywności ich systemów ICT. Zlecają obsługę tych systemów specjalistycznym podmiotom, starając się jednocześnie utrzymać wysoką jakość usług oraz przestrzegać rygorystycznych wymagań w zakresie bezpieczeństwa. PosAm, spółka zależna Slovak Telekom (ST), wchodząca tym samym w skład grupy Deutsche Telekom, została wybrana przez jeden z największych banków na Słowacji, aby pomóc mu w racjonalizacji outsourcingu ICT przy jednoczesnej redukcji kosztów.
W 2014 roku trzeci pod względem wielkości bank na Słowacji obsługujący ponad 700 000 klientów podjął decyzję o zmianie dostawcy „usług dla użytkowników końcowych”. Celem było obniżenia kosztów oraz znalezienia kompetentnego partnera, który mógłby obsługiwać kilka tysięcy urządzeń końcowych użytkowników, takich jak komputery, notebooki, drukarki, tablety i smartfony. Jednym z podstawowych warunków było zagwarantowanie wsparcia outsourcingowego na co najmniej takim samym lub lepszym poziomie, jak dotychczas.
Wymagania były złożone: nowy dostawca miałby być odpowiedzialny za obsługę każdego urządzenia oraz użytkownika we wszystkich oddziałach i spółkach należących do grupy bankowej. Usługi partnera outsourcingowego obejmowałby instalację oraz naprawę komponentów sprzętowych i oprogramowania, a także aktualizację. Usługi miały być świadczone zdalnie lub na miejscu, dla łącznie 3500 aktywnych użytkowników w czterech głównych lokalizacjach i 174 oddziałach znajdujących się w różnych geograficznie miejscach na Słowacji. Kolejnym istotnym wymogiem była zgodność z zasadami bezpieczeństwa określonymi przez centralę banku oraz wytycznymi Narodowego Banku Słowacji.
Przetarg wygrała spółka PosAm z grupy ST, pokonując silną międzynarodową konkurencję. Radovan Viskupič, dyrektor ds. sprzedaży rozwiązań dla branży bankowej i ubezpieczeniowej w PosAm, tak skomentował ten sukces: „PosAm wygrała przetarg dzięki referencjom, doświadczeniu, efektywności działania oraz zoptymalizowanym procesom wewnętrznym. Dzięki temu wszystkiemu mogliśmy zaoferować najlepszą cenę bez uszczerbku dla jakości i własnego zysku”.
Doświadczenie w obsłudze sektora bankowego to podstawa.
PosAm jest drugim pod względem wielkości dostawcą usług w zakresie obsługi systemów IT na Słowacji. Od 2010 jest częścią grupy ST. Specjalistyczna firma pomagała także umocnić pozycję grupy Slovak Telekom jako czołowej firmy na słowackim rynku IT. Nie bez znaczenia są także stabilność i synergie związane z przynależnością do grupy Deutsche Telekom, która intensywnie rozwija działalność w sektorze ICT wszędzie tam, gdzie jest obecna w Europie.
Doświadczenie PosAm w obsłudze informatycznej dużych klientów i sektora bankowego pozwala tej spółce zagwarantować wysoką jakość usług na bardzo konkurencyjnych warunkach. Słowackiemu bankowi udało się znacznie zredukować koszty obsługi sprzętu informatycznego i urządzeń końcowych użytkowników poprzez zlecenie zadań w tym zakresie firmie PosAm. Po wygraniu przetargu PosAm rozpoczęła trudny proces przejmowania usług od poprzedniego dostawcy. Mimo że całe przedsięwzięcie wymagało rozwiązania licznych organizacyjnych, proceduralnych i technicznych problemów, jego realizacja przebiegła tak płynnie, że ani pracownicy ani klienci nie odczuli negatywnego wpływu na swoją codzienną pracę.
Data publikacji: 19.07.2017