1-4 minut

Promuj się na ekranie i… zarabiaj

Klienci przyzwyczaili się do statycznej reklamy zewnętrznej. A przez to stracili na nią wrażliwość. Nic dziwnego więc, że coraz większe sukcesy święci promocja oparta o dynamiczne treści prezentowane na ekranach - czyli  digital signage. Można z nich korzystać na przykład w punktach sprzedaży. A zarazem - prezentując treści innych firm - zarabiać na reklamie. Jak optymalnie skorzystać z tej formy promocji? 

Coraz większą popularnością wśród właścicieli firm z sektora MŚP cieszą się rozwiązania typu DS – digital signage, czyli ekrany umożliwiające rozpowszechnianie treści promocyjnych wśród klientów.  

Do czego przyda się ekran? Przykłady

Ekrany DS mogą znacznie zwiększyć atrakcyjność placówki handlowej. Za przykład niech posłuży sieć sklepów kosmetycznych Superdrugs w Cardiff1, w których klient na ekranie może obejrzeć najnowsze kolekcje kosmetyków lub dokonać analizy potrzeb swojej skóry. Dodatkowo można zobaczyć się na wielkim ekranie, umieszczonym na ścianie placówki. Podobną rolę pełni „wirtualne lustro”, wykorzystujące tak zwaną rzeczywistość rozszerzoną, przygotowane przez firmę i3D dla sieci odzieżowej Esotiq&Henderson2. Jej klienci mogą „przymierzyć”  ubrania, sprawdzając, jak wyglądają w wybranej kreacji, która pojawia się na ich ciele w odbiciu monitora.

Zarabiaj z DS

Najbardziej korzystne dla małych i średnich firm rozwiązania DS nie będą wymagały posiadania własnych ekranów i serwerów, na których gromadzone są treści reklamowe. Dostawcy rozwiązań oferują je w modelu Infrastucture as a service. Oznacza to, że nie ponosimy kosztów zakupu i utrzymania tych urządzeń, a płacimy jedynie za możliwość korzystania z nich, czyli za usługę. My potrzebujemy jedynie podłączenia do Internetu. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy możliwość szybkiego i wygodnego zamieszczania własnych treści promocyjnych, ofert handlowych, ale także reklam innych firm.  

Korzystając z takiego rozwiązania osiągamy podwójną korzyść. Promując na ekranach własne produkty zwiększamy ich sprzedaż, a co za tym idzie – zyski. Promując produkty czy usługi innych firm, otrzymujemy za to wynagrodzenie, które może znacząco obniżyć koszty użytkowania ekranów. Rozwiązania tego typu realizowane są już pilotażowo w Polsce i mogą okazać się szczególnie korzystne dla przedsiębiorstw, dysponujących niewielką siecią sprzedaży: kilkoma, kilkunastoma restauracjami, pizzeriami lub kwiaciarniami. W takich organizacjach inwestycja we własny sprzęt może się nie opłacać, a przy zamawianiu usług reklamowych liczy się każdą złotówkę. Digital signage zamówiony przez przedsiębiorcę w takim modelu może skutecznie sprzedawać jego produkty bardzo niskim kosztem.

DS: co warto wiedzieć?

W wyborze rozwiązań typu DS należy przede wszystkim zwrócić uwagę na techniczne właściwości hardware’u, jak wielkość i parametry ekranu. Najczęściej instaluje się ekrany o przekątnych 40–42 cale3. Ich wielkość musi być oczywiście dostosowana do potrzeb i możliwości lokalu – trudno sobie wyobrazić ogromny ekran w kameralnym, niewielkim punkcie usługowym. Gdy chodzi o rozwiązania stosowane na zewnątrz budynków, na przykład zamiast reklamy outdoorowej, konieczny jest dobór wyświetlacza o wystarczających parametrach jasności. Wśród wiodących dostawców ekranów eksperci wymieniają m.in. firmy NEC i Samsung.

Co więcej, przy rozmowie z dostawcą warto zwrócić uwagę na warunki umowy o gwarantowanym poziomie świadczenia usług (Service Level Agreement). Jeśli korzystamy z całej sieci ekranów DS do prowadzenia kampanii, każda awaria pojedynczego monitora może oddalić nas od założonego celu. Trzeba więc mieć pewność, że usterka zostanie na czas usunięta.


Podsumowanie

Digital signage to coraz bardziej popularna forma promocji. Wybierając rozwiązania DS należy dobrać parametry ekranu odpowiednie do potrzeb firmy i pamiętać o konieczności serwisowania sprzętu. Wreszcie – zastanowić się nad optymalnym dla przedsiębiorstwa modelem biznesowym, w jakim digital signage zostanie wykorzystany. Szczególnie atrakcyjne dla MŚP wydają się ekrany udostępniane w modelu IaaS, z użyciem chmury obliczeniowej.


1https://www.youtube.com/watch?time_continue=46&v=08aLh2QVsac

2https://www.youtube.com/watch?v=l_F-kcRrEFE

3Dane stowarzyszenia Polish Digital Signage Association

Data publikacji: 16.08.2016

Chcesz dostawać informacje o nowych wpisach?

Chcesz dostawać informacje o nowych wpisach?

Zostaw swój adres e-mail