Smartfon i tablet chronione jak laptop czy desktop
Firmowe komputery działają w systemie zamkniętym, bez możliwości nieuprawnionego kopiowania zawartości. Od niedawna równie skutecznie można zabezpieczyć także urządzenia mobilne. To dobra wiadomość dla firm i niewątpliwa pomoc dla menadżerów IT.
Z tego artykułu dowiesz się:
|
Nowość rynkowa, Mobile Device Management (MDM) daje obraz całego środowiska mobilnego w czasie rzeczywistym. Zabezpiecza firmę przed kradzieżą danych, czy nieumyślnym, złym użyciem urządzeń przenośnych. Pozwala na zarządzanie ich cyklem życia i ułatwia pracownikom maksymalne wykorzystanie sprzętu, np. przez pełen dostęp do treści firmowych i aktualizację danych. MDM można z powodzeniem zastosować we wszystkich biznesach pracujących ze smartfonami, tabletami, urządzeniami kioskowymi, etc.
Podstawowe korzyści z tej innowacji to prawidłowe serwisowanie, cykliczna wymiana sprzętu i zabezpieczenie go przynajmniej na poziomie podstawowym. Jest to konieczne, bo nie wszyscy użytkownicy urządzeń przenośnych chronią je hasłami.
Bezpieczeństwo firmy i wygoda użytkownika
MDM to też najlepszy sposób na zabezpieczenie firmowych danych w przypadku kradzieży lub zgubienia smartfonu/tabletu. System wysyła ostrzeżenia, używa blokad albo kasuje dane na odległość. Zablokuje też smartfon, który np. od dłuższego czasu nie był używany. Taka sama procedura zostanie uruchomiona w przypadku próby jego routowania.
Niewątpliwą wygodą wynikającą z wdrożenia MDM jest możliwość korzystania z firmowych aplikacji mimo braku służbowego sprzętu, np. gdy pracownik woli używać własnego telefonu. Zapewnia to architektura bezpiecznych kontenerów danych – podział na przestrzeń firmową i prywatną, jak w przypadku rozwiązań Knox Workspace, czy Google Android Workspace.
Wsparcie dla pracownika
Użytkownicy firmowego mobile mogą też nie zdawać sobie sprawy, że działają w sposób niebezpieczny dla danych firmy. Np. w Polsce popularna jest aplikacja – quiz na smartfony – która domaga się dostępu do dużej ilości informacji ze smartfonu, mimo że nie jest to konieczne. Niektórzy zezwalają na taki dostęp. Tymczasem MDM wprowadza tylko takie ustawienia sprzętu, jakie są niezbędne do zadań służbowych: blokuje niepotrzebne operacje oraz wysyła komunikaty o sieciowych niebezpieczeństwach, pozostawiając samemu pracownikowi możliwość reakcji. Gdy ona nie nastąpi, administrator sieci firmowej może w odpowiedni sposób zareagować.
MDM to też prekonfiguracja urządzenia i jego odpowiedni start w rękach nowego użytkownika. Pozwala to od początku w pełni wykorzystywać możliwości sprzętu. Kultura łatwego dostępu do informacji firmowych, aktualizowanych natychmiastowo (oferty specjalne, cenniki, aktualizacje oprogramowania) pozwala na efektywniejszą pracę.
Korzyści dla organizacji
Rozwiązania gwarantowane w ramach Mobile Device Management sprawiają, że odpowiedzialność pracownika za powierzony mu sprzęt jest wysoka, dane są bezpieczne, a korzystanie z nich wygodne i proste. Tak samo jak wdrożenie MDM w firmie – jest niemalże natychmiastowe, bazuje bowiem na danych w chmurze. Co więcej, w przypadku rozwiązań
T-Mobile firma-zleceniobiorca ma możliwość przetestowania MDM u siebie. Dostępne jest też rozwiązanie dedykowane na osobnych serwerach operatora. Więcej szczegółów można znaleźć tutaj – Mobile Device Management.
KILKA SŁÓW NA KONIEC:
- Przystępując do codziennych zadań, pracownik siada przed komputerem PC skonfigurowanym i w bezpiecznym obiegu zamkniętym. Tak samo chronione powinny być urządzenia mobile, na których korzysta z danych firmy.
- Zagrożenie kradzieżą lub blokowaniem danych częściej dotyczy urządzeń przenośnych niż PC, a nawet laptopa, który często pozostaje w biurze.
- Mobile Device Management (MDM) pomaga zarządzać danymi i urządzeniami mobilnymi w każdej firmie, niezależnie od charakteru i wielkości biznesu.
Data publikacji: 29.03.2017