4-7 minut

Wielki powrót do handlu w galeriach – jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości?

Umiejętność dostosowania się do każdej sytuacji to cecha biznesu, która w obecnych czasach szczególnie zyskuje na znaczeniu. Ograniczenia w handlu dotknęły praktycznie wszystkie branże, ale do tych, które ucierpiały najbardziej, należą zdecydowanie galerie handlowe i sieci sklepów. Jak wyjść „z tarczą” z obecnej sytuacji i przegonić konkurencję w czasach, gdy większość klientów wciąż pozostaje w domach, a obiekty muszą spełnić nowe wytyczne dotyczące bezpieczeństwa? Z pomocą przychodzi technologia.

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

 

  1. W JAKI SPOSÓB LEPIEJ ZADBAĆ O BEZPIECZEŃSTWO KLIENTÓW?
  2. JAK SKUTECZNIE MONITOROWAĆ TEMPERATURĘ CIAŁA OSÓB WCHODZĄCYCH DO GALERII I SKLEPÓW?
  3. JAK LEPIEJ ZADBAĆ O BEZPIECZNĄ LICZBĘ KLIENTÓW W LOKALU HANDLOWYM?
  4. W JAKI SPOSÓB ZACHĘCIĆ KONSUMENTÓW DO ODWIEDZENIA NASZEGO SKLEPU ONLINE?
  5. JAK PRZYPOMINAĆ KLIENTOM O NASZEJ MARCE I MOŻLIWOŚCI ODWIEDZENIA PLACÓWKI HANDLOWEJ, KIEDY BĘDZIE TO JUŻ BEZPIECZNE?

Handel próbuje odnaleźć się w nowej rzeczywistości, borykając się nie tylko z problemem obniżenia popytu, ale również z koniecznością podjęcia dodatkowych działań, mających na celu ochronę zdrowia pracowników, dostawców i klientów. Nowa rzeczywistość wymaga dużej elastyczności i dostosowania się do dynamicznej sytuacji. Właścicielom centrów handlowych i sklepów sen z powiek spędza kwestia dostosowania się do zaleceń Ministerstwa Rozwoju, jak również myślenie o tym, w jaki sposób zachęcić klientów do powrotu. Przedstawiamy trzy wskazówki, które mogą okazać się pomocne.

Po pierwsze: spraw, by klienci czuli się bezpiecznie i komfortowo

Klient, który przekracza próg galerii handlowej lub sklepu wielkopowierzchniowego, musi czuć się bezpiecznie – szczególnie w czasie podwyższonego ryzyka epidemiologicznego. Wszelkie środki ostrożności takie, jak noszenie maseczek ochronnych przez personel czy dostępność substancji odkażających są sygnałem mówiącym konsumentowi, że przebywa w środowisku, w którym obsługa dokłada wszelkich starań, by podnieść pułap bezpieczeństwa. W jaki sposób jeszcze bardziej poprawić komfort klienta? Z pomocą przychodzi technologia pozwalająca zdecydowanie podnieść standardy ochrony zdrowia i poczucie bezpieczeństwa klientów. Należy do nich zestaw narzędzi i oprogramowania IT zawierający m.in. kamery termowizyjne, które umożliwiają wykrycie u osób wchodzących do galerii podwyższonej temperatury. Nierzadko klient sam nie jest świadomy, że temperatura jego ciała przekracza normę. Prawdopodobnie uległ niegroźnej dla niego i innych infekcji, jednak zastosowanie środków prewencyjnych pozwala chronić inne osoby także w przypadku gorszego scenariusza. Dostępne w modelu usługowym T‑Mobile rozwiązanie, przeznaczone do automatycznego i szybkiego pomiaru temperatury ciała, prowadzi w czasie rzeczywistym pomiar temperatury osób wchodzących do pomieszczeń, koncentrując się na danych pozyskiwanych w obrębie twarzy. System pozwala zachować badanym anonimowość, wykonując do 30 jednoczesnych pomiarów temperatury. Doskonale sprawdza się przed wejściem do sklepu lub galerii handlowej, ponieważ wychwytuje osoby z gorączką. Wyniki pomiaru wyświetlane są w postaci wysokiej jakości obrazu wideo, dane mogą też być zapisywane przez rejestrator. Zastosowane rozwiązanie znacznie przyspiesza proces identyfikacji osób z podwyższona temperaturą, skraca czas potrzebny na przeprowadzenie pomiaru, pozwala także efektywnie badać personel. Pieczę nad danymi sprawuje zarządca danej galerii albo właściciel sklepu, a mogą być one przechowywane na własnych serwerach lub w profesjonalnym data center zewnętrznego dostawcy.

Drugim elementem, o który zgodnie z przepisami dbają przedsiębiorcy, jest stała kontrola liczby osób przebywających w obiekcie handlowym. Systemy analizy wideo w sposób automatyczny mierzą zgodność liczby klientów przebywających w sklepie z normami. Narzędzia te wykorzystywane są obecnie m.in. jako wsparcie nadzoru nad bezpieczeństwem obiektów. Oferowane przez T‑Mobile rozwianie zapewnia ścisłą współpracę z pracownikami ochrony oraz osobami funkcyjnymi obiektu. Systemy rozpoznawania obrazu są w stanie wykryć, czy w sklepie w danym momencie znajdują się przemieszczające się osoby. Potrafią określić ich liczebność, ułatwiając automatyczne zarządzanie bezpieczeństwem pod kątem norm dopuszczalnej liczby osób poruszających się na terenie. Są w stanie określić także, czy zachowywane są bezpieczne odległości. Rozwiązanie umożliwia tworzenie szczegółowych raportów i analiz, według norm określonych przepisami prawa, odnoszących się do liczebności klientów.

Po drugie: docieraj do klientów, kiedy są jeszcze w domu

Wielu klientów po tygodniach niewychodzenia z domu zmieniło swoje przyzwyczajenia. Wciąż obawiają się o swoje zdrowie, ale także nawyk siedzenia w domowych pieleszach przez długie tygodnie sprawił, że niechętnie ruszają się z kanapy. Dotarcie do nich i skłonienie do wycieczki do sklepu może być nie lada wyzwaniem. Jednak nawet jeżeli dotrzemy do klienta po to, by odwiedził on nasz sklep online, to i tak osiągnęliśmy sukces. W dotarciu do klientów pomóc może marketing z wykorzystaniem danych, pozyskanych z sieci operatora telekomunikacyjnego i oparty na technologiach Big Data.

W oparciu o informacje z sieci bazowej BTS oraz dane z sieci Wi-Fi, operator telekomunikacyjny jest w stanie sprawdzić miejsce logowania się telefonu, np. w pobliżu centrum handlowego. Definiując lokalizację możemy znaleźć całą grupę takich użytkowników i wysłać do nich specjalnie przygotowaną komunikację marketingową do selektywnej kampanii marki. Jeżeli marka korzysta z możliwości selekcji danych operatora komórkowego i zdecyduje się skierować do niego komunikację, wówczas dostanie on komunikat na swój telefon o treści, która może wyglądać następująco: „Drogi Kliencie! Odwiedź nasz najbliższy sklep, który znajduje się na piętrze X centrum handlowego. Mamy dla Ciebie specjalną promocję. Za każdy zakupiony w naszym sklepie towar otrzymasz 50 procent zniżki. Wykorzystaj swój unikalny kod rabatowy”. Kierowana w ten sposób komunikacja i promocja mają większe szanse dotarcia do grupy osób, które odpowiedzą na nią pozytywnie, w porównaniu do reklamy tradycyjnej, reklamy online, a nawet w porównaniu do reklamy kierowanej za pośrednictwem aplikacji mobilnej należącej do marki.

Jeszcze dokładniejsze i bardziej kompleksowe informacje o odwiedzających sklepy można pozyskać dzięki analizom Big Data, łączącym ruch w sieci komórkowej i sieci Wi-Fi. Marketing wyposażony w te dane jest w stanie określić, w jaki sposób skuteczniej docierać do klientów i jak najlepiej korzystać z marketingu online prowadząc skuteczne kampanie. Usługi takie oferuje T‑Mobile.

Po trzecie: ułatwiaj zakupy online

Klient czekający przed kasą chętnie korzysta z telefonu, dlatego celem każdego marketera powinno być zaprezentowanie lub przypomnienie klientowi o tym, że jego marka posiada także sklep online, gdzie może on zawsze zrobić zakupy nie wychodząc z domu. Udostępnienie w naszym sklepie firmowym darmowej sieci Wi-Fi jest najprostszą i najefektywniejszą drogą promocji witryny online. Można to zrealizować relatywnie łatwo i przy niewysokich kosztach dzięki usłudze Wi-Fi as a Service, która umożliwia skonfigurowanie bezprzewodowej sieci firmowej oraz bezpłatnej sieci bezprzewodowej dostępnej dla klientów. Każdy klient korzystający z sieci Wi-Fi logowałby się do niej poprzez sklep on-line.

Podsumowanie

Przypomnijmy najważniejsze wskazówki pozwalające sklepom i galeriom handlowym powrócić do zyskownej sprzedaży w okresie „odmrażania” gospodarki:

  • Zagwarantowanie bezpieczeństwa klientom sklepów dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu IT oraz kamerom termowizyjnym, które pozwolą w czasie rzeczywistym monitorować temperaturę osób wchodzących i przebywających na obiekcie.
  • Spełnienie wymogów ograniczenia liczby osób w sklepach dzięki inteligentnym systemom rozpoznawania obrazu, które są w stanie określić liczbę osób na danym obszarze i zweryfikować zachowanie przyjętych odstępów.
  • Poinformowanie klientów o ofercie oraz zaproszenie do sklepu dzięki precyzyjnym, geotargetowanym kampaniom promocyjnym skierowanym do osób odwiedzających sklep lub przebywających w okolicy.
Wideo Analiza

Ten artykuł dotyczy produktu

Wideo Analiza

Przejdź do produktu
Reklama Mobilna

Ten artykuł dotyczy produktu

Reklama Mobilna

Przejdź do produktu
Wi-Fi as a Service

Ten artykuł dotyczy produktu

Wi-Fi as a Service

Przejdź do produktu

Data publikacji: 12.05.2020

Chcesz dostawać informacje o nowych wpisach?

Chcesz dostawać informacje o nowych wpisach?

Zostaw swój adres e-mail