Security Operations Center
Stały monitoring bezpieczeństwa z usługą Security Operations Center (SOC).
SOC to usługa zapewniająca poczucie bezpieczeństwa, dzięki stałemu monitoringowi oraz analizom ryzyka związanym ze zdarzeniami bezpieczeństwa IT.
Jej głównym zadaniem jest wykrywanie cyberincydentów i ochrona przed cyberatakami. W ramach usługi zyskujesz dostęp do specjalistów z zakresu bezpieczeństwa, którzy zadbają o cyberbezpieczeństwo Twojej firmy.
SOC T-Mobile od środka
Zakres
usługi SOC
Oferta podstawowa
Monitorowanie bezpieczeństwa i badanie zdarzeń w trybie 24/7/365 według ustalonych scenariuszy, eliminacja fałszywych alarmów (false positives), kategoryzacja i priorytetyzacja incydentów (triage).
Opcje
Cyber Know
Cyber Know to produkt mający na celu realizację wszelkich działań z zakresu Security Awareness. Platforma służy do tworzenia testowych kampanii phishingowych oraz smishingowych, których wyniki obrazują poziom podatności na zagrożenia pracowników organizacji. Usługa ta umożliwia wypracowanie nawyków związanych z cyberbezpieczeństwem, tak zwanej cyberhigieny.
Cyber Know jest przeznaczony do oceny poziomu podatności na zagrożenia oraz rozwoju świadomości zasad bezpieczeństwa. Dzięki tej usłudze dostarczamy klientom narzędzie, które uczy rozpoznawać zagrożenia w postaci phishingu, identyfikować incydenty i zgłaszać je do odpowiedzialnych za ich analizę jednostek takich jak Security Operation Center T-Mobile.
Własny SOC
vs. outsourcing
Całkowity koszt posiadania (TCO) - 3 lata.
SOC na start T-Mobile
SOC T-Mobile
Własny SOC
Nakłady inwestycyjne i koszty związane z zapewnieniem monitoringu bezpieczeństwa IT w okresie 3 lat, w firmie zatrudniającej 100 pracowników biurowych.
Rodzaj kosztu/nakładu
Capex
Opex (rocznie)
-
SIEM
0,5 mln PLN
(zakup + wdrożenie)0,1 mln PLN
(20% ceny zakupu: wsparcie techniczne, licencje) -
System obsługi biletów problemowych
0,1 mln PLN
(zakup + wdrożenie)0,02 mln PLN
(20% ceny zakupu: wsparcie techniczne, licencje) -
Wyposażenie
0,1 mln PLN
(zakup + wdrożenie) -
Pracownicy SOC (analitycy i eksperci - minimalna obsada)
0,78 mln PLN
(1 linia: 5 osób x 9k PLN x 12 mies.;
2 linia: 1 osoba x 20k PLN x 12 mies.)
Proces obsługi
incydentów (24h)
Security Operations Center T‑Mobile
Najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce
- Największa ściana wideo w Polsce
92m2, 102 monitory. - Akredytacja CERT
Trusted Introducer.
- Operacje 24/7/365
- Jeden z kilkunastu tego typu obiektów
Grupy Deutsche Telekom na świecie
-
Parametry
techniczne -
Partner technologiczny
-
3 linie wsparcia technicznego
-
Akredytowany CERT (Trusted
Introducer):- Pozytywna weryfikacja pod kątem dojrzałości procedur bezpieczeństwa i wysokiego poziomu zaufania.
- Zgodność z kodeksem etycznym CSIRT‑ów.
- Zgodność standardu RFC2350.
- Najwyższy poziom świadczenia usług regowania na incydenty komputerowe.
- Wyższy poziom zaufania w zakresie przetwarzania poufnych informacji.
- Przynależność do wąskiej grupy akredytowanych zespołów bezpieczeństwa.
-
SOM (Security Operations Management)
Pozwala na zaawansowaną i kompleksową obsługę incydentów bezpieczeństwa za pomocą jednej platformy integrującej się z innymi systemami.
-
Procesy
Zgodne z uznanymi standardami i dobrymi praktykami:
- ISO 27000
- ISO 22301:2019
- NIST
- ENISA
- ITIL
Certyfikaty
- CISSP
- CSSLP
- CISM
- CompTIA
- Qualys Certified Specialist
- CEH
- CVA
- Offensive Security OSCE
- Offensive Security OSCP
- GCFA
- CRISC
- CISA
- ISO 27001
- ISO 22301:2019
Zalety
produktu
Materiały
do pobrania
-
Infografika - 15 najczęstszych (cyber) błędów firm
-
Infografika - 6 najczęstszych (cyber) błędów pracowników
-
Raport - Bezpieczeństwo telefonów służbowych
-
Raport - Badanie rynku cyberbezpieczeństwa
-
eBook - Najczęstsze błędy popełniane przez administratorów IT
Strefa
cyberbezpieczeństwa
i sposoby ochrony
przed nimi
aplikacje webowe
Masz pytania lub potrzebujesz oferty?
Polecane treści
Zobacz wszystkie artykuły w strefie wiedzyPytania
i odpowiedzi
Przed jakimi zagrożeniami chroni usługa Security Operations Center?
Usługa sama w sobie nie chroni przed żadnym typem cyberataków. Jednak dzięki zbieraniu na bieżąco informacji z różnych źródeł (serwerów, przełączników, stacji roboczych, firewalli czy innych elementów infrastruktury sieciowej) i ich korelowaniu, system SIEM, będący sercem Security Operations Center, jest w stanie w możliwie krótkim czasie zidentyfikować potencjalne zagrożenie, wskazać miejsce jego wystąpienia i poziom krytyczności oraz poinformować o tym fakcie w postaci wygenerowanego alarmu. Dzięki temu możliwe jest podjęcie szybkiej reakcji i minimalizacja negatywnych skutków zdarzenia.
Dlaczego warto korzystać z outsourcingu usługi Security Operations Center?
Stworzenie komórki organizacyjnej, która w sposób kompleksowy i ciągły czuwać będzie nad cyberbezpieczeństwem organizacji wymaga wielomilionowych inwestycji oraz oznacza konieczność znalezienia i utrzymania zespołu specjalistów ds. bezpieczeństwa ICT, co wiąże się z trudnym, kosztownym i długim procesem.
Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na outsourcing całości lub części obszaru cyberbezpieczeństwa do podmiotów typu MSSP (Managed Security Services Provider). Naturalnymi partnerami do współpracy z obszarze cyberbezpieczeństwa są MSSP w postaci operatorów telekomunikacyjnych, którzy przez wiele lat zdobywali
zaufanie Klientów, dostarczając im usługi telekomunikacyjne. Tego typu podmioty posiadają stosowne doświadczenie, zasoby i zaplecze oraz kompetencje do świadczenia usług bezpieczeństwa teleinformatycznego, w tym zaawansowanych usług Security Operations Center.
Outsourcing SOC oznacza również kilkukrotne oszczędności w stosunku do modelu budowy własnego Security Operations Center.
Posiadając własny, już zaimplementowany system SIEM, mam możliwość skorzystania z usługi Security Operations Center w T-Mobile?
Tak, świadczymy usługi SOC na bazie już zaimplementowanych systemów SIEM takich jak: IBM QRadar, Splunk, RSA NetWitness, McAfee.
Jakie są korzyści z usługi Threat Intelligence?
Usługa Threat Intelligence to zaawansowane mechanizmy przeszukiwania zasobów sieci – zarówno Internetu, jak i Darknetu. Dzięki Threat Intellingence Klient może dowiedzieć się możliwie wcześnie o planowanych na niego atakach cybernetycznych, wycieku swojej bazy danych klientów (w czy jej elementów – np. numerów kart kredytowych klientów) , ofertach nielegalnej sprzedaży produktów czy usług związanych działalnością firmy, wycieku loginów i haseł do poczty elektronicznej swoich pracowników i o wielu innych interesujących go aspektach. Wczesne ostrzeżenie umożliwia podjęcie szybkiej reakcji ograniczającej lub eliminującej w całości potencjalne skutki zagrożenia.
Czy Security Operations Center, to bardzo droga usługa, dedykowana tylko dla największych przedsiębiorstw?
W ofercie T-Mobile jest również tańsza wersja usługi – „SOC na start”. W jej ramach Klient otrzymuje system SIEM (licencja na 500 lub 1000 EPS), implementację 3 lub 5 scenariuszy bezpieczeństwa adresujących większość występujących cyberzagrożeń, całodobowy monitoring bezpieczeństwa oraz reakcję na pojawiające się incydenty.